CímSzerzőOldalszámKieg.adatokMegjegyzésTárgyszavak
A siketek óvodájának szerepe és jelentősége a hallássérült gyermekek korai nevelésében, oktatásában és gondozásábanMihalovics Jenőp. 16-20.
A gyógypedagógiai pszichológia megjelenése a terápiás és fejlesztő programokban a fogyatékosságügy különböző területeinLányiné Engelmayer Ágnesp. 21-26.
Egészségügyi szakigazgatási lehetőségek, módszerek és tapasztalatok a foglalkozási rehabilitáció terénSzilasi Annap. 27-35.
Az egészségnevelés sajátos formái a hallássérültek iskoláibanFarkas Miklósp. 38-43.
Értelmi fogyatékos gyermekek egészségnevelésének sajátosságaiRévay Györgyp. 44-48.
Felnőtt értelmi fogyatékosok egészségnevelése a Budapest VII. kerületi szociális foglalkoztatóbanSziráki Katalinp. 49-58.
Időskorúak egészségneveléseVeres Judithp. 59-67.
A kisegítő iskolai tanulók növekedési és fejlődési akcelerációjaDrobny, Ivanp. 68-71.
Munkatapasztalatok látás-, mozgássérült gyermekek egyéni fejlesztésébenFehér Annap. 74-78.
A mozgáskorlátozottak érdekvédelme és a gyógypedagógia kapcsolatának Somogy megyei tapasztalataiHegedűs Lajosp. 79-84.
A gyógypedagógiai nevelés hatásai a látássérültek életviteléreGerdelics Ferencp. 85-87.
Beszámoló a Mozgássérültek Budapesti Egyesülete gyermek és ifjúsági csoportja munkájárólTörök Ágnesp. 88-90.
Vakok és gyengénlátók az egészségügy területénTúri Józsefp. 91-93.
A család mint akadályozó és fejlődést előmozdító tényező a vak gyermek életébenPálhegyi Ferencp. 94-100.
A mozgássérültek Somogy megyei egyesülete gyermek- és ifjúsági csoportjának tevékenységeBali Károlynép. 101-104.
Súlyosan látássérült csecsemők és kisgyermekek fejlesztésének lehetőségei irányított családi neveléssel és játszócsoportbanDérczyné Somogyi Veronikap. 105-108.
Az óvodáskorú hallássérült gyermekek nevelő-oktató munkájának megszervezése Somogy megyébenDuráczky Józsefp. 114-119.
Szituatív beszélgetés csoportmunkábanBorsos Istvánnép. 120-123.
A "vegyes" óvodai csoport komplex fejlesztő munkájaDaxner Gábornép. 124-126.
A matematikai gondolkodás megindítása tevékenykedtetés alapjánSümegi Józsefnép. 127-130.
Gondolatok a siketek óvodai neveléséről egy országos felmérés kapcsánCsányi Yvonnep. 131-136.
A figyelem fejlődésének tapasztalatai siket óvodáskorú gyermekeknélNémethi Lászlónép. 137-138.
A hallásfogyatékos tanulók olvasással és szövegértéssel kapcsolatos problémáiSavić, Ljubomirp. 139-141.
A pszichopedagógus szerepe az egészségügyi gyermekotthonok habilitációs munkájábanGelencsér Istvánp. 143-146.
Gyógypedagógiai tevékenység egy kórházi menthalhygienés osztályonFarkas Istvánp. 147-150.
Kórházak gyermek- és ifjúsági osztályain dolgozó gyógypedagógusok helyzeteRózsáné Czigány Enikőp. 151-154.
A pszichopedagógus helye, szerepe a nevelési tanácsadók team-munkájábanFalvai Ritap. 155-158.
Speciális pedagógiai ismeretek és módszerek szükségessége az általános iskolábanMajorossy Imrénép. 159-166.
Cigány gyermekek nevelésével, oktatásával kapcsolatos kérdésekMendi Rózsap. 167-172.
A pszichopedagógiai tevékenység keretei nevelőotthonbanDobos Lászlóp. 173-176.
A pszichopedagógus szerepe a nevelőotthon irányító és nevelő munkájábanEgyüd Jánosp. 177-180.
A család, házasság, válás, lakás, munkahely szerepe az öngyilkosságokbanValenti Rudolfp. 182-186.
A zártintézeti nevelés és a megelőzés összefüggéseEperjesi Ernőp. 187-190.
A társadalmi szervek szerepe a fiatalkorúak veszélyeztetettségének és bűnözésének megelőzésébenPál Lászlóp. 191-202.
A gyermek- és ifjúságvédelemmel kapcsolatos dokumentumok előírásainak végrehajtási tapasztalatai Somogy megyébenOrbán Istvánp. 203-206.
A nevelőintézetekben élő gyermekek családjainak jellemzéseHapáková, Elenap. 207-209.
A veszélyeztetettség kérdése a kisegítő iskolábanParais Lajosnép. 210-217.
Állami gondozottak nevelése munkásszállónFüleki Istvánp. 218-222.
Az új óvodai program tapasztalatai a nevelőotthonos foglalkoztató iskolábanKáli Istvánné231-234.
A korai gyógypedagógiai-pszichológiai fejlesztés lehetőségei egyéni és kiscsoportos foglalkozásokkalBorbély Sjoukjep. 235-242.
A korai fejlesztés jelentősége a 2-4 éves Down-syndromás gyermekek óvodaelőkészítő csoportjábanKissné Hafner Évap. 243-248.
Az iskola és a család együttműködésében rejlő lehetőségek hasznosítása a kisegítő iskolai osztályfőnöki munkábanPogány Andrásnép. 249-261.
16-28 éves enyhe értelmi fogyatékos fiatalok klubterápiájaFonyó Ilonap. 262-265.
Végzős kisegítő iskolai tanulókkal folytatott - pszichodráma elemekkel átszőtt - személyiségfejlesztő kiscsoport első tapasztalataiMódné Hollós Máriap. 266-271.
Down-syndromás személyek életsorsának nyomonkövetéseRadványiné Hay Ottiliap. 272-283.
A problémamegoldó gondolkodásra nevelés néhány módszertani kérdése a kisegítő iskolában, az új nevelési-oktatási terv tükrébenTölgyszéki Gyulánép. 284-289.
Utógondozás a kisegítő iskolás, állami gondozott volt növendékek körébenGhyczy Györgynép. 290-294.
Fogyatékosok helyzete, ellátása, érdekvédelme Somogy megyébenDudák Lajosp. 296-300.
A megyei foglalkoztató intézet létesítésével, beindításával, működésével kapcsolatos kezdeti nehézségek, tapasztalatokMilicz Miklósnép. 301-305.
A Vöröskereszt tevékenysége a fogyatékosok ellátásában Somogy megyébenSzabó Jánosp. 306-390.
Mozgássérült fiatalok életkörülményeinek alakulása az intézeti gondozás megszünése utánDékály Lajosnép. 310-316.
Dadogó gyermek játékterápiájaTorda Ágnesp. 318-321.
Pszichomotoros fejlesztésHuba Juditp. 322-328.
A logopédia és a pszichológia kapcsolataGerebenné Várbíró Katalinp. 329-336.
A mozgáskorlátozottak érdekképviseleti szervezeteinek tevékenysége és a gyógypedagógia kölcsönhatásaChikán Csabap. 338-348.
Szemléleti kérdések a pszichopedagógia értelmezésébenVolentics Annap. 349-354.
A gyógypedagógia felügyelet helye, szerepe a Somogy megyei felügyeleti kísérletbenDezső Erzsébetp. 355-360.
Rehabilitációs lehetőségek a kisegítő iskolábanKamper Antalp. 361-366.
A mozgássérültek pályaválasztási lehetőségei és problémáiForstreuter Jánosnép. 367-369.
A patopszichológia mint határterület értelmezése és alkalmazása a gyógypedagógiábanPozár, Vladislavp. 370-374.